Τσουρέκια διαίτης, της Δήμητρας Ζαχαράκη








Υλικά


5 κ.γλ μαγιά ξερή ή 3 φακελάκια1 κ.σ. ζαχαρη
4 κ.σ. αλεύρι γοχ
1 φλ τσαγιου νερό χλιαρό
ζύμη 400 γρ. γάλα
350 γρ. μέλι ή 1,5 φλ.τσαγιού ζάχαρη
1 φλ ελαιόλαδο (ή αν θέλετε βούτυρο)
1/2 κ.γλ μαστίχα
1 φακελάκι (ή 3κ.γλ. μαχλέπι)
1/2 κ.γλ κακουλέ
2 βανίλιες
1 πρέζα αλάτι
1 αυγό
1 κιλό αλεύρι
Θα χρειαστούμε λαδόκολλα ή αλουμινόχαρτο για το ταψί, λίγο αλεύρι ακόμη για το πλάσιμο των κορδονιών κ σουσάμι ή αμύγδαλο για πασπάλισμα...

Εκτέλεση

Σε δοχείο με καπάκι, θα διαλύσουμε τη μαγιά στο νερό, προσθέτω ζάχαρη κ αλεύρι ανακατεύω κ αφήνω μισή ώρα να φουσκώσει.
Σε λεκάνη, ανακατεύω το γάλα με το μελί (με μίξερ χειρός ή με κουτάλι), προσθέτω το προζύμι που έχει φουσκώσει και ρίχνω όλα τα υλικά μου εκτός του αλευριού. Ρίχνω το αλεύρι λίγο λίγο κ ανακατεύω με τα χεριά από έξω προς τα μέσα ή με τσιμπιές μέχρι η ζύμη μου να είναι ελαστική και να μη κολλάει στα χεριά κ στη λεκάνη. Σκεπάζω κ αφήνω σε ζεστό μέρος να διπλασιαστεί σε όγκο περίπου μιάμιση ώρα.
Πατικώνω τη ζύμη μου κ πλάθω κορδονάκια. Σχηματίζω τα τσουρέκια μου κ αφήνω περίπου εάν τέταρτο με μισή ώρα να φουσκώσουν. Αυγουλώνω μόνο με ασπράδι ή με ασπράδι κ ελάχιστο γάλα.
Ρίχνω σουσάμι ή αμύγδαλο κ ψήνω στους 170 για 30 με 45 λεπτά ανάλογα το φούρνο. Εγω ψήνω στους 170 βαθμούς για 40 λεπτά. Προσέχουμε όλα τα υλικά να ειναι χλιαρά
Καλή επιτυχία!

πηγή -  argiro.gr
Share:

Δημοφιλείς αναρτήσεις

.

Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή

Πότε πιστεύετε ότι θα γίνουν οι βουλευτικές εκλογές



.

.

Ακολουθήστε μας στο

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Διαδικτυακές προτάσεις..